لاستیک آفرود

لاستیک قم - لاستیک فروشی قم - لاستیک آزاد اسپرت - آپارات آزاد اسپرت قم - آپاراتی آزاد اسپرت قم

آیا قصد دارید با اتومبیل، کامیون یا SUV خود از جاده آسفالت خارج شوید؟
پس لاستیک های اتومبیل شما قرار است با چالش جدیدی روبرو شوند.
هر چند وجود شیار حتی در لاستیک های عادی و مناسب جاده های آسفالت خشک یا مرطوب هم ضروری است، اما برای مسیرهای خارج از جاده فاکتورهای اضافه تری هم مطرح می شوند. از جمله مقاوت در برابر سوراخ شدن و درجه بندی بار اتومبی.
مجموعه مناسب لاستیک های مخصوص خارج از جاده می تواند وسیله ی شما را بر روی صخره ها، تخته سنگ ها، شن و ماسه، خاک و برف، گِل و سایر سطوم ناهموار حمل کند. چنین لاستیک هایی از الگوی مخصوصی با آج های مختلف طراحی شده اند و شیارهای بین بلوک های آج ها پهن تر است.
لاستیک های مخصوص خارج از جاده همچنین در برابر سوراخی و عوامل بیرونی مقاومت بیشتری دارند.
با این حال لاستیک های خارج از جاده در سطح جاده عملکرد خوبی ندارند. لاستیک های خارج از جاده در رقابت با لاستیک های جاده ای، بر روی آسفالت حرفی برای گفتن ندارند.
به این دلیل که لاستیک های خارج از جاده از سطح تماس کمتری با سطح جاده برخوردارند. به همین دلیل این لاستیک ها، در جاده های شهری یا حومه شهر وسیله ی نقلیه شما را مختل کرده و سر و صدای آزار دهنده ای ایجاد می کنند. بعلاوه افت کارآیی سوخت را هم همراه خواهند داشت.
نکته ی مهم دیگر این است که لاستیک های خارج از جاده عمر کوتاهی دارند. این به دلیل ساختار آن هاست. این لاستیک ها در بهترین عملکرد خود، میانگین مسافت چهل هزار مایل را پوشش می دهند و پس از آن عملکرد لاستیک ها، کاهش می یابد. هر چند برخی از مدل ها می توانند مسافتی در حدود هفتاد هزار مایل را پوشش دهند.

کدام نوع از لاستیک های خارج از جاده برای شما مناسب است؟
لاستیک های ALL_Terrain : اگر وسیله نقلیه شما اغلب مسیرهای متفاوت را طی می کند یعنی بین سطوح نامنظم و آسفالت جا به جا می شود، این لاستیک ها بهترین انتخاب است. این لاستیک ها دارای یک طراحی آجری در هم تنیده هستند که دوام لازم برای تسخیر خاک، ماسه سنگ و چمن را فراهم می کند. اما در عین حال سواری آرام و راحتی را در جاده های آسفالت شده ارائه می دهد. توجه داشته باشید این لاستیک ها برای تمام فصل ها مناسب نیستند.
لاستیک های Mud-Terrain: اگر وسیله نقلیه شما معمولا از مسیر آسفالت خارج شده و وارد مسیرهای تهاجمی می شود، این لاستیک ها برای شما انتخاب خوبی خواهند بود. این لاستیک ها با داشتن شیارهای طراحی شده تهاجمی می توانند در شدیدترین زمین ها از جمله برف و گل و لای، اصطعکاک بیشتری را فراهم آورند. آن ها به طرز خارق العاده ای بادوام هستند و بدنه دیواره ی سخت آن ها حفاظ مناسبی در برابر سنگ ها و صدمات ناشی از خطرات جاده ایجاد کرده است.
لاستیک های برفی: در مناطقی که شرایط عمدتا برفی و یخ باشد. تناسب چرخ ها را با لاستیک های برفی حفظ می کنند. با این لاستیک ها حتی در دمای پایین هم وسیله نقلیه شما نرم و ملایم حرکت می کند. آج های طراحی شده روی این لاستیک ها دارای یک سری از سوراخ ها و شیارها است که می تواند در برف و یخ مانع از لغزش شده و شرایط را برای ایجاد اصطعکاک مناسب فراهم کند.

لاستیک آزاد اسپرت

لاستیک آزاد اسپرت

یک دیدگاه برای “لاستیک آفرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لاستیک قم - لاستیک فروشی قم - لاستیک آزاد اسپرت - آپارات آزاد اسپرت قم - آپاراتی آزاد اسپرت قم
تماس مستقیم