آپارات لاستیک


دستگاه آپارات لاستیک چیست(نوشته شده توسط تیم فنی لاستیک آزاد اسپرت):
دستگاه آپارات لاستیک که در اصطلاحات عامیانه با اسامی دستگاه پخت لاستیک ،دستگاه ترمیم لاستیک،لاستیک پز ،تیوپ پز،اتو لاستیک ،آپارات فلکه ای ،آپارات لاستیک بادی ،آپارات لاستیک کامیونی،آپارات لاستیک سواری،دستگاه پخت لاستیک ماشین سنگین و …….شناخته می شود دستگاهی است که از آن برای ترمیم پارگی لاستیک از کنج ،بغل ، کف و تمامی زوایای لاستیک استفاده می شود که با توجه به قیمت بالای لاستیک ، استفاده از این دستگاه در مراکز خدمات لاستیک و تعویض روغنی و تعمیرگاهها بسیار حائز اهمیت می باشد. و شرکت نیک صنعت به شما توصیه می کند در صورت دارا بودن دستگاه آپارات لاستیک، نیازی به دستگاه آپارات تیوپ نمی باشد. زیرا این دستگاه علاوه بر قابلیت ترمیم و پنچرگیری لاستیک،قابلیت ترمیم و پنچرگیری تیوپ را دارد و در اصطلاح دستگاه آپارات پنچرگیری دو کاره می باشد.

مزایای استفاده از دستگاه آپارات لاستیک(نوشته شده توسط تیم فنی لاستیک آزاد اسپرت) :
۱-صرفه جویی در وقت و انرژی

۲-ترمیم اتوماتیک و ایمن لاستیک

۳-دقت بالا و تمیزی کار عملیات پنچرگیری

۴- افزایش طول عمر لاستیک

اجزای تشکیل دهنده دستگاه آپارات لاستیک (نوشته شده توسط تیم فنی لاستیک آزاد اسپرت) :
جک قدرتمند پنوماتیک

هیتر یا اتوی بالا

هیتر یا اتوی پایین

شیر بادی

ستون اصلی

اهرم U ترمیم لاستیک

مجموعه قالبهای ترمیم برای تمامی زوایای لاستیک و تیوپ

تابلو برق

درجه دیجیتال

اموزش كار با اپارات لاستيك(نوشته شده توسط تیم فنی لاستیک آزاد اسپرت):
ابتدا شلنگ باد (با فشار ۶ بار) را به ورودی باد جک پنوماتیک دستگاه متصل و سیم دستگاه را به پریز برق متصل می کنیم.

با سنگ انگشتی بادی یا مینی فرز انگشتی محل پارگی لاستیک را از داخل و بیرون به اصطلاح سنگ زده تا سطح آن صاف وسپس محل را با بنزین شستشو داده تا آماده سازی اولیه انجام گردد. بعد از انجام این کار ،محل پارگی لاستیک را از داخل با سوزن مخصوص لاستیک و نخ مخصوص پنچری دوخته تا لاستیک برای انجام عملیات ترمیم یا پخت آماده گردد. از دیدگاه فنی لاستیک آزاد اسپرت رعایت ایمنی هنگام کار الزامی می باشد. سپس چسب مخصوص لاستیک ترجیحا چسب گرم آلمانی را روی محل دوخت یا پارگی از داخل به میزان مورد نظر زده و بعد از آن تیپ پوپ پنچری یا وصله مورد نظر را روی آن می گذاریم ،بعد از اتمام کار از داخل لاستیک ،سیروب را به میزان مورد نظر روی محل پارگی که دوخته شده از بیرون لاستیک می گذاریم.

حال دستگاه آپارات لاستیک را روشن کرده و قسمت دوخته شده لاستیک را که آغشته به تیپ توپ و چسب گرم پنچری و سیروب پنچری می باشد بین ۲ اتوی دستگاه آپارات لاستیک قرار می دهیم و تایمر دستگاه را روی ۳۰ دقیقه تنظیم کرده و دیمر تنظیم حرارت را روی ۱۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم سپس کلید روشن شدن دستگاه را می زنیم ،و سپس کلید پنوماتیک جک را فشار داده و جک بادی به سمت پایین آمده و عملیات پرس و ترمیم و پخت لاستیک انجام می گردد. پس از خاموش شدن تابلو وصفر شدن تایمر و سرد شدن اتو کلید پنوماتیک جک را فشرده تا جک به سمت بالا بیاید. اکنون ترمیم و پخت لاستیک انجام شده و لاستیک خودرو آماده برای مصرف و باد زدن می باشد که به توصیه فنی شرکت نیک صنعت از مراحل کامل انجام کار مطمئن گردید.

نکات کار با دستگاه آپارات لاستیک(نوشته شده توسط تیم فنی لاستیک آزاد اسپرت):
۱-پس از صفر شدن تایمر ،از سرد شدن اتو (حداقل به مدت ۱۵ دقیقه) اطمینان حاصل کنید.

۲-لاستیک آزاد اسپرت توصیه می کند برای اولین بار هنگام استفاده از دستگاه عملیات پنچری لاستیک و ترمیم و پخت را روی یک لاستیک کهنه انجام دهید تا مهارت شما کامل شود.

۳-دستگاه کاملا اتوماتیک بوده و دارای تایمر می باشد و نگرانی برای تعمیرکار از بابت آسیب به لاستیک ایجاد نمی کند.

انواع دستگاه آپارات لاستیک(نوشته شده توسط تیم فنی لاستیک آزاد اسپرت):
۱-آپارات لاستیک سواری: این دستگاه قابلیت ترمیم و پخت لاستیک و عملیات پنچری را بر روی کلیه خودروهای سواری و وانت نیسان دارد همچنین با توجه به بحث اقتصادی که لاستیک آزاد اسپرت به شما توصیه می کند از این دستگاه می توانید برای ترمیم و پنچرگیری تیوپ و پنچرگیری والف تمامی تیوپهای خودروهای سواری و سنگین استفاده کنید و با خرید این دستگاه نیازی به دستگاه آپارات تیوپ ندارید.

۲-آپارات لاستیک ماشین سنگین:از این دستگاه برای ترمیم ،پخت و پنچری لاستیک تمامی خودروهای سنگین از قبیل:اتوبوس، کامیون ،تریلی و…………..استفاده می گردد و عملکرد کار با آن با آپارات لاستیک سواری یکسان می باشد فقط در این مدل ستون اصلی قابلیت خم شدن و حالت چرخان را دارد زیرا با توجه به وزن بالای لاستیک خودرو سنگین ، قرار دادن آن روی قالبها سخت می باشدلذا با قابلیت چرخان بودن ستون اصلی به سمت لاستیک و محل پارگی خم شده و عملیات ترمیم لاستیک دقیقا مشابه دستگاه آپارات لاستیک سواری انجام می پذیرد. ضمنا مزیت مهم دستگاه آپارات لاستیک خودرو سنگین این است که با دارا بودن مجموعه قالبها، ترمیم کلیه لاستیکهای خودروهای سنگین و سواری و پنچرگیری کلیه تیوپها را دارا می باشد و با داشتن این دستگاه به اصطلاح سه کاره(ترمیم لاستیک خودرو سنگین ،ترمیم لاستیک خودرو سواری ،ترمیم تیوپ و والف سواری و سنگین) می باشد و با توجه به این قابلیت لاستیک آزاد اسپرت به شما توصیه میکند که با خرید این دستگاه دیگر نیازی به دستگاه آپارات لاستیک سواری و آپارات تیوپ ندارید.

۳- دستگاه آپارات تیوپ : از این دستگاه برای ترمیم و پنچر گیری تیوپ خودروهای سبک و خودروهای سنگین و محل پنچری والف در تیوپ استفاده می گردد که چنانچه قصد خرید دستگاه آپارات لاستیک را ندارید از این دستگاه می توانید استفاده کنید که در مدلهای آپارات دستی یا قورباغه ای و آپارات تیوپ بادی در بازار وجود دارد که به آن اتو تیوپ هم می گویند و عملکرد آن راحت بوده و دارای اتوی تمام اتوماتیک و تایمر تنظیم کننده زمان می باشد. عملکرد آپارات تیوپ بادی به علت داشتن جک بادی قوی به مراتب بهتر و قدرتمند تر و دقیق تر نسبت به مدل دستی می باشد و به علت عدم اختلاف قیمت چندان با دستکاه آپارات تیوپ دستی ، استفاده از آپارات تیوپ بادی توصیه می گردد ، ضمنا همانطوری که گفته شد با داشتن دستگاه آپارات لاستیک به علت دو کاره بودن ، نیازی به استفاده از اپارات تیوپ ندارید.

برای مشاهده مشخصات فنی و مقایسه انواع مدلهای دستگاه آپارات لاستیک لطفا از سایت شرکت تجهیزات تعمیرگاهی نیک صنعت بازدید فرمایید و خوشحال می شویم که هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را جهت بهبود خدمات لاستیک با ما در میان بگذارید. با تشکر از اعتماد و همراهی شما عزیزان

لاستیک قم

لاستیک قم

لاستیک قم - لاستیک فروشی قم - لاستیک آزاد اسپرت - آپارات آزاد اسپرت قم - آپاراتی آزاد اسپرت قم